در رسانه| باید بطور عادلانه فضا را برای معلولین در شهر مهیا کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت : باید بطور عادلانه در زندگی اجتماعی فضا را برای معلولین مهیا کنیم تا حتی یک‌نفر هم از مواهب زندگی اجتماعی بی بهره نباشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛ مجید ناصحی مقدم روز دوشنبه(۱۴ آذرماه) در مراسم بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت ضمن تبریک هفته جهانی اظهار کرد: شورای شهر در طرح ها و برنامه‌ها به این فکر است که فضارا برای حضور افراد دارای معلولیت در حوزه‌های مختلف مناسب کند.

وی افزود:معلولیت یک عنوان عام است و اگر بخواهیم یک تعریف کلی کنیم همه بشر شامل این تعریف است و نمی توان گفت کسی روی کره زمین است که کاملا بی عیب و تقص است و همه انسان ها در حد نقاط قوت و ضعف معلولیت هایی دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان بیان کرد: در تاریخ بشری هرچه جلوتر برویم این نگاه در انسان ها به وجود آمده که جامعه را به نحوی اداره و طراحی کنیم که حتی یک‌نفر هم از مواهب زندگی اجتماعی بی بهره نباشد.

ناصحی مقدم با بیان اینکه در گذشته تعریف معلولیت گسترده تر بود و حتی زنان را به عنوان معلول تلقی میکردند و و فقط افرادی که توانایی حضور در جنگ داشتند را سالم میدانستند اظهار کرد: هرچه دانش بشر بیشتر و پیشرفت کرد دامنه معلولیت ها کمتر شد و امروز بسیاری از افراد بسیاری از معلولیت ها را عدم توانایی در خود نمی دانند.

وی با بیان اینکه همه افرادی که خلق خداوند هستند توانایی هایی دارند که در ابعاد مختلف متفاوت است افزود : اگر بطور عادلانه در زندگی اجتماعی نگاه کنیم باید برای تمامی افراد بخصوص معلولین فضا را آماده کنیم که همه از زندگی اجتماعی لذت و توانایی خود را به جامعه عرضه کنند .

این مسئول با بیان اینکه باید ما مسئولین فضا را برای این افراد آماده کنیم تا بتوانیم از توانایی فرد بهره بگیریم بیان کرد: ما به ازای دستاوردی که جامعه از توانایی یک فرد معلول دارد درقبال هزینه ای که برای حضور در جامعه می کند ناچیز است‌.

ناصحی مقدم اظهار داشت: اگربتوانیم این تفکر را در خود نهادینه کنیم و در تصمیم سازی ها عرصه های اجتماعی و مکان ها و ... جاهایی کمی خواهیم داشت که افراد معلول نتوانند حضور داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه برخی معلولیت ها زمانی است و با گذر سن یک سری معلولیت ها عارض میشوند افزود : باید فکر کنیم و کاری کنیم در همه محیط هایی که در عرصه اجتماعی وجود دارد به سمتی برویم که حتی یک نفر هم نگوید که نمیتوانم در این محیط حضور پیدا کنم.

کد خبر 69589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد